2009. június 4., csütörtök

09 június 4

A fárasztó első nap után hajnalban keltem némi jó fényeket remélve a parton.Akkor még nem tudtam hogy az óceán mellett ez igen naiv feltételezés,mivel minden reggel borús,esős idő volt.Teljesen kihalt utcák fogadtak,szerintem csak én voltam ebben a városban az egyetlen bolond aki nem épp a másik oldalára fordult a meleg ágyban.Nem is hozott sok sikert a reggeli séta...

Második nekifutásra pár órával és egy kis alvással később egy egész jó témába botlottam.A belvárosban sok ilyen régi időket idéző fodrászat van,bár Portóban mi nem idézi a békebeli szép éveket.Az internetcafé keresgetős séta már érdekesebbnek bizonyult.

A borús idő ellenére elindultunk egy kisebb észak-portugáliai körútra.Az első megállónk Braga mellett volt,pontosabban Bom Jesus de Monte csodálatos parkjában és templomában.Ez Portugália leglátványosabb kálvária temploma,ahol minden szint,lépcsőfok szimbolikus,mitológiai jelentéssel bír és Jézus szenvedéseit hívatott bemutatni.Régen mozi híján építettek egy ilyen hatalmas parkot és a hívők azonnal 3D ben élhették át az élményt:-)Érdekes hely volt,annak ellenére hogy nem vagyok egy múzeum és templom látogató turista.Ide azért mindenképpen el akartam jönni,nem is volt akkora tömeg,nem bántuk meg hogy megnéztük.

Innen Ponte de Lima következett,egy kis város a Lima folyó partján hangulatos utcákkal és egy római korból megmaradt híddal.Ettünk itt egy jót körbesétálgattuk a város,csak lazán,nyugodtan mint a helyiek.Amiket kinéztünk helyeket mára kb 100 km távolságra voltak Portótól,kis utakon hogy a tájból is lássunk valamit.Mondjuk ez elég nehéz errefelé,mert Portugáliában ahol út van ott falu is van,egészen végig,az egyik tábla váltja a másikat.Ilyen kis ösvényeken indultunk tovább kis idő múlva.

Ponte de Limából követve a folyót Viana do Castelóban álltunk meg újra.Egy nyüzsgő kikötő szépen megörzött halászhazaival,fullos divatszalonokkal,üzletekkel.Mondanom sem kell itt is akadt fotózni való,a hajókat,vízet szeretem,volt téma folyamatosan:-)

Késő délután volt már mikor visszakanyarodtunk Portó felé és Vila do Conde -ban nézzük meg a naplementét.Az útikönyv szerint ez egy csendes ki kikötőváros csónakokkal,szép parttal,gondoltam ez jó lesz.Nem tudom mikor íródott a könyv,de a halászfalú azóta üdülőközponttá nőtte ki magát.Közel sem ilyen környezetre gondoltam és az idő is sürgetett már.Elindultunk kifelé és a "falú" szélén menet közben egy villanásra kiszúrtam egy világító tornyot és mellette egy homokdűnés területet.Nagy csoda ez,mivel a portugál tengerpart végig megszakítás nélkül be van építve mondhatni.Azonnal letértünk az útról és elég könnyen megtaláltam ami kellet nekem.A fények kezdtek bedurvúlni,a felhők felvették legmérgesebb formájukat,a tenger nekifeszült a partnak és beléptünk a gyönyörűséges tájképfotós mennyország kapuján...

1. óh ez a fotósmenyország ez tényleg fotósmenyország!

2. Jah,azóta is assziszem hogy meghaltam:-)

3. ezek a tájfotóid ah.. imádom :))) azok az aranylóan csillogó tükrözödő kövek, a szörfös... bazi gyönyörűségesek :)megapecásbotjai.. uuuu tökjó :D ezek a zöld benött kövek.. hát te tényleg megtaláltad a mennyorságodat :D

4. Gyönyörű tájképek, csodálatos és hangulatos utcarészletek. Az ablakos képeid is nagyon tetszenek. Egy kérdés. A nagylátószögű felvételeket még mindig a régi Sigmával csinálod?

5. Köszönöm Virgonc:-)

Ildikó,a nagylátósok még mindig a Sigmával készülnek:-)