2009. június 3., szerda

09 június 3

A Lisszabonban töltött éjszaka után útunkat Portó felé vettük.A bérelt kocsinkkal autópályán vágtunk neki Északnak,leginkább a tájékozódás foglalt le és az hogy megtaláljuk Portó közepén a szállásunkat.A Lisszaboni sokk még élt anyukámban aki még Pest belvárosába sem mer bejönni autóval.Portó szűk dombról fel-dombról le utcái kemény falatnak bizonyultak,de hamar belejöttünk a dologba.A szállodánk nagyon jó helyen és egy gyönyörű épületben volt,közel a főtérhez és a Sao Bento pályaudvarhoz.

Egy közeli térről 2 utca is vezetett lejtős utakon a Douro folyó partjára,az egész belváros egy építészeti múzeum,sajnos sok elhanyagolt és elképesztően sok eladó és üres házzal.

A folyó felé tartva egy kis utcában kattantam rá ezekre a hátterekre.Ez a fajta komponálás fel fog még sokszor bukkanni a többi képemnél is,elképesztő atmoszféra volt az utcákon,szinte folyamatosan találtam a témákat,utoljára Havanna utcáin éreztem ezt.

Szűk sikátorok vezettek tovább a part felé nyugissan repkedő galambokkal és még nyugisabb helyiekkel kikövezve.Első találkozásra szimpatikus lett a város...

A délutánra a Douro folyó medencéjét készültünk felfedezni,ami köztudott hogy a híres Portói bor szőlőjének termőföldje,szülőföldje.Végeláthatatlan teraszos ültetvények elképesztőbbnél elképesztőbb helyeken telepítve a meredek domboldalakon .A térképre tekintve egy könnyű kis 60 kilométeres túrának tűnt Paso de Reguáig,onnan meg majd meglátjuk.A terveinket némileg keresztbe húzta az a meglepetés hogy ezt a rövid utat több mint 2 óra alatt sikerült megtenni,mivel az út olyan volt mint a Colin McRae Rally valamelyik szerpentines beton pályája.A késő délutánra így csak a völgy bejáratáig értük csak el,de ez a csodálatos út így is megmutatta a völgy szépségét.Mediterrán szappaoperák helyszínei,elhagyott vad szőlőlugasok,családi hétvégi házak között vezetett kanyargós útunk.

Estére értünk vissza,Portóba tartva már az autópályát választottuk.Így oda is értem még a naplementére,a ma esti célpontok a Ponte de Dom Luis I híd ,a Douro partja,és a borszállító hajók voltak.Pazar naplementém volt,tobzódtak a színek és hála a városrendezésnek a hajók is kellő képpen ki voltak kötve hogy a hosszú záridőre ne mozduljanak be:-)

Jó éjt Portó!

1. Majd kíváncsi leszek mi leszel később:-)

Köszönöm Lacus

2. A kajakos kép milyen objektívvel készült?
    Tamás

3. Szia Tamás!

Sigma 10-20mm-el,jó kis darab,imádom:-)