2012. május 11., péntek

12 május 11

Végre felvirradt az első nap Franciaországban! Magamhoz képest nagyon simán ment a reggeli kelés fél 6-kor. Tegnap este nem tudtunk rendesen szétnézni de már akkor is szemezgettem egy hellyel ahol gondoltam ma reggel a napkeltében lövök pár képet. Kissé hűvös volt, de szerencsére nem kellett messzire mennem mert a hotelünk közvetlenül a tengerpart mellett volt, ráadásul az ablakunkból is kilátás nyílt az egész partra. Kényelmesen kimentem és átengedtem magam a tájképezés mámorának:-)Már hiányzott nagyon ez a csend és az új impulzusok.






A napkeltével Six Four les Plages lakói is kezdtek mozgolódni és benépesíteni a partot. Itt ez a fő utca, egy folyamatos életkép. Az emberek kedvesek, pillanatok alatt szóba lehet velük elegyedni még ha angolul kevesen beszélnek. Feltöltődve mentem vissza Dinához és indultunk el Toulonba ahol a robogónk várt minket. Sok helyen robogóztam már és éreztem hogy ide ez tökéletes közlekedési eszköz lesz. Busszal mentünk be a városba ami nincs túl messze a parttól. A vasútállomás közelében vettük át és indultunk vissza Six Fours- ba. Már rég ültem motoron és a város is elég forgalmas volt, 2 személlyel azért oda kell figyelni. Minden esetre tájékozódni nagyon jól lehet a francia utakon, minden ki van táblázva részletesen. Vissza is értünk a partra és előkészültünk a nap eseményére, a Mini United 2012 fesztiválra ahol hivatalosak voltunk egy autós találkozóra és egy kis celeb fotózkodásra a backsage-ben:-) Természetesen innentől mindenhova robogóval mentünk.A Circuit les Castellet versenypálya kb 20 km-re volt Six Fours-tól így nagyon szép vidéki helyeken robogtunk át. Bár néha köhögött szegény moci, végül felértünk a hegy tetején elterülő Mini Cooper találkozóra és bevetettünk magunkat a fesztivál életbe.



A pályázat szervezője, a Mini képviselője Sanja, akivel korábban folyamatosan tartottam a kapcsolatot és kollégái már komoly programmal vártak minket. Csináltunk néhány fotót, kaptunk ajándék csomagot és elindultunk a backstage programra.




The Rifles



A hatalmas színpad mögött szorgos munka folyt, mindenki izgett-mozgott, feszült, ideges volt, de mégis mi a szerencsés külföldiek bejutottunk és sikerült megismerkednünk a The Rifles nevű zenekar tagjaival. Néhány percig igazi VIP- k voltunk, fotózkodtunk, beszélgettünk, aztán felmehettünk megnézni milyen lehet a színpadról lenézni egy sztárnak. Elég komoly élmény volt. A mini igazán megadta a módját, ahogy ezt később láthattuk is mikor véget ért a program és lett időnk felfedezni ezt a hatalmas nemzetközi eseményt. Nem töltöttünk el itt sok időt, mert még sötétedés előtt haza akartunk érni, de az a pár óra elég volt hogy kicsit elmélyedjek ennek az aranyos és legendás autó tulajdonosainak életében.Életképeket vadásztam de a fő célom nem ez volt.






Ezen az eseményen minden az autóról, a Miniről szól. Voltam már autókiállításon néhány éve poszt is született róla. Hasonló módon próbáltam ezt a bemutatót is megközelíteni és részleteket kiragadni. Ezt tökéletesen segítette az hogy a Mini egy egyedi autó, tele érdekes aprósággal és itt bizony minden autó valamiben különbözött a másiktól. A Mini tulajdonosok nem tűrik a konfekciót:-)







Viszonylag gyorsan sikerült egy kisebb sorozatot összegyűjtenem, de az autók mennyiségét nézve akár estig is absztrakt kivágásokat kereshetnék a fix 50-el :-)A fesztivál első napján kezdett beindulni az élet, a nagyszínpadon rázendített a The Rifles(továbbra sem tudom kik ők és milyen zenét játszanak:-), mi pedig hazafelé indulunk. A végére kicsit elkókadtunk, nagyon erős a napsütés ezen a vidéken, észre sem veszi az ember és leég.











Mi sem törődtünk ezzel és naptej nélkül tettük meg az utat és a karom elég csúnyán odakozmált. Minden esetre visszafelé kényelmesebb volt legurulni a hegyről, élvezetes volt a motorozás és kezdtem megszokni a francia utakat. A hotelba érve már nagyon elfáradtunk így mára már csak egy séta maradt a közeli kikötőben ahova csak filmest vittem. Ez kb 5 másodpercen belüli alvás követte majd holnap egy újabb gyönyörű nap ebben a Földközi tengeri paradicsomban:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése