2011. október 23., vasárnap

11 október 23

1956 október 23. Erre a dátumra emlékezett ma egész Budapest és az ország.Szomorú, csendes, esős napra ébredtünk, én sajnos elég későn.Egész este képeket dolgoztam ki és ezt a munkát is szakítottam meg délután egy kis körmenettel. Képeim a teljesség igénye nélkül mutatják be az eseményeket, inkább azon a rövid útvonalon amit megtettem a belvárosban. Ezért is szeretnék kiemelni egy olyan eseményt, ahova bár hivatalos voltam de sajnos nem tudtam elmenni. A forradalom roma áldozatainak és hőseinek emlékére szervezetek megemlékzést a Corvin közben. Több roma vezető is beszédet mondott majd megkoszorúzták Szabó "Kócos" Ilona emlékművét. Nézzétek meg az index.hu-n Huszti István képeit az eseményről:



Szóval olyan délután 3 óra körül indultam el fotótéma után kutatni. Teljesen véletlenül akadtam rá a Kaluzál téren erre a korhű játékra ami az akkori harcokat mutatta be tankkal, ágyúval, fegyveresekkel, forradalmárokkal. Sajnos csak a végére értem oda, de sikerült néhány képet még készítenem.





Aztán mikor sikeresen elpakolták a kellékeket elindultam az Astoria felé a Nem tetszik a rendszer! tüntetésére a Szabad Sajtó útra. Az Astoriánál meglepődtem kissé hogy miért is van lezárva a kereszteződés, de mikor elindultam az Erzsébet híd felé már értettem. Iszonyatos tömeg gyűlt össze, hirtelen nem is tudtam merre vegyem az irányt. Aztán a rendezvény végén ez a szerény becslésem szerint is több tízezres tömeg szépen, rendben elhagyta az Erzsébet híd pesti hídfőjét én pedig az ösztöneimre hallgatva folytattam sétámat.








Gondoltam az MTV székháznál biztos lesz megemlékezés 2006-ról így arra indultam el. A Deák téren kénytelen voltam átvágni a Jobbik megemlékezésén, akarom mondani rock koncertjén.Ha már ott voltam csináltam pár képet ahogy mély drámával átitatva heavy metal zenei aláfestéssel körbevitték a szabadság betűit. Aztán végül beigazolódott sejtésem és voltak még a Szabadság téren is ahol a Szolidaritás mozgalom gyertya gyújtással emlékezett a székház 2006-os ostromára és rendőr áldozataira.





Békés október 23.-át mindenkinek!


2 megjegyzés: