2010. november 16., kedd

10 november 16

Ahogy tegnap írtam már, nagy nap lesz számomra ez a mai. A Syngentaphoto 2010 díjátadó ünnepségére vagyok hivatalos,ami nem akárhol,Basel-ben kerül megrendezésre este.Korán keltem hogy becsekkolhassak a Zürich-i járatra ami egy rövid útnak számít,de így hogy már több mint egy éve nem repültem , nagyon vártam az élményt.Szeretem a repülőterek forgatagát az emberek sokszínűségét a repülést mindig is nagyon élveztem és hiányzott.




Megérkezve Zürich-be egy másik,számomra ismeretlen világba csöppentem.Svájc egy nagyon fejlett gondolkodású ország,ahol a luxus,a pontosság,az üzlet a mindennapok része.Nem láttam szomorú,gondterhelt embereket a vonaton,a házak rendezettek voltak,Zürich tele volt érdekesebbnél-érdekesebb modern épületekkel ahogy elindultunk Basel felé a reptéri vasútállomásról.Hihetetlen kihasználtsága van itt a vasútnak,ami érthető is a nehezen megközelíthető hegyvidéki terepen kiépített infrastruktúrát figyelve.Kellemesen telt a vonatút és természetesen percre pontosan robogott be a Basel-i központi állomásra ahonnan kb 50 méterre volt a díjazottak szállása egy nagyon elegáns belvárosi szállodában.Meg is feledkeztem róla hogy nekem van néhány csomagom,az állványom a vonaton felejtettem.Az állomás bejárata elől rohantam vissza a vonatra,de ott nem találtam,mire odaértem a talált tárgyak osztályra már ott volt az állvány és kb 10 perc telt el azóta hogy leszálltam a vonatról.Na ez Svájc...





Nem sok időm volt akklimatizálódni ,mert a gála pontosan 6-kor kezdődött,mint minden esemény Svájcban,mint megtudtam később:-)Az estére már csak Dina D90-ét vittem amivel csináltam néhány felvételt a kiállító teremről a város szívében a Kunsthalle Basel-ben.Impozáns környezet,sok befolyásos politikus,üzletember és mi a díjazottak,akikkel idő közben sikerült megismerkednem.A cég 10. évfordulóján megadták a módját az ünneplésnek,nagyon szép volt az összes kép nyomtatása és esztétikusan mutattak a falon.Külön öröm volt látni sok magyar kiállított a képet,akiknek ezúton szeretnék gratulálni!Az ünnepséget Mike Mack a Syngenta főfő vezetője nyitotta meg ünnepi beszédével.Ezalatt Marcus Lyon a zsűri elnöke,angol fotográfus aki Nagy-Britannia ismertebb személyiségeit fotózza Londoni stúdiójában és számos komoly díj tulajdonosa , végig kommentálta a díjazott fotókat.A Syngenta minden részletre odafigyelt így egy Baselban élő magyar kollégájukat kérte meg hogy kísérjen a rendezvényen,nehogy elvesszek a sok illusztris vendég között:-)Miután mindenkivel kezet ráztunk és kifürödtük magunkat a vakufényben egy étteremben folytattuk az estét ahol egy finom fondü és néhány palack bor mellett jobban megismerhettük egymást a phototeam-el és a díjazottakkal és Marcus-al aki nagy hatással volt rám gondolataival az este alatt.






Felejthetetlen nap volt,nagyon hálás vagyok a svájci csapatnak,az egész Syngentának hogy részese lehettem ennek a nagy eseménynek.Ritkán van lehetőségem ott lenni külföldi díjátadó ünnepségen de azt kell mondjam,mint ahogy az írás elején is említettel,ez egy más világ...


2 megjegyzés: