2010. augusztus 15., vasárnap

10 augusztus 15

Áldott legyen a neve annak a kedves ismerősömnek aki megajándékozott egy heti jeggyel a Sziget Fesztiválra,így a hosszú sorozat idén sem szakadt meg,fotózhattam kint.Pénteken kaptam,de vasárnapig tartalékoltam az energiáim, gondoltam hogy húzos nap lesz.Azt azért mégsem gondoltam hogy ennyire leszív majd ez a nap,őrület hogy milyen fullasztó párás idő volt,szinte a trópusokon éreztem magam.Viszonylag korán indultam,viszonylag kevés felszereléssel.Idén már digivel is kimerészkedtem fesztiválozni,ahogy a BalatonSoundra a Szigetre is kivittem a 7D-t.Magamhoz képest kevés obival indultam el,a Sigma 10-20 és a MAF 28-135mm valamint az elmaradhatatlan fix 50mm került be a fotóstáskába.Ez az esemény nem követhető végig egy filmes gép nélkül,bár egyre jobban azt érzem hogy ez a fesztivál is kezd egyre konszolidáltabb lenni,a film archaikus hatása már ellentmondásba kerül a Sziget fejlődésével,"trendjével".Minden esetre magammal hoztam a Pentacon 6 TL-em is egy kölcsön telével és kétszerezővel(Köszönet Yan!).Először használtam ezt a kiegészítőt,de nagyon tetszett a hatása,remek portré felszerelés lett így együtt a géppel.Mivelhogy elsősorban azért mentem ki hogy embereket fotózzak a Pentaconnal.





Rövid terepfelmérés után azonnal nekiálltam a munkának és lőni az életképeket.Egy ilyen fesztiválon nem nehéz kontaktusba kerülni az emberekkel,főként külföldiek voltak,szinte alig beszéltem magyarult a délután korai felében.Számoltam ezzel és ezért is örültem hogy kijutottam,ez egy jó tréning volt számomra azután hogy kezdtem kicsit magamba zárkozni az utóbbi időben a street fotózás hatására.Már az elején kitaláltam egy jó kis témát a Pentaconra,de szeretném ha meglepetés lenne majd az a sorozat így inkább most nem is beszélek erről.




A lényeg az hogy a napom erről szólt,alanyokat vadásztam egész nap az ötletemhez,követtem őket ha kellet és végül felkértem egy fotóra,amihez nagyon készségesen állt mindenki.Napközben a nagy melegre való tekintettel beruháztam egy nagy kiszerelésű literes fröccsbe,amiről később kiderült hogy ereszt.Mivel a kezemben akadály volt a fotózásban, a táskámba meg nem rakhattam,kénytelen voltam a világzenei nagyszínpad előtt leheveredve meginni egyszerre az egészet.Na innetől kezdve még kevésbe volt nehézség a kapcsolt teremtés:-)Végig fotóztam a délután második felétmajd csatlakozott hozzám Vanik Zoli fotós cimborám is.




Hamar végeztem a sorozattal,és a lemenő nap is akadályozott abban hogy folytassam ,így a végére már többynire a 7D-vel fotóztam.Bár megnézve mennyi képet csináltam magamhoz képest nem erőltettem a digit.A nagyszínpad előtti mozgolódást egyik évben sem hagyom ki,mentem még pár kört és ahogy egyre kevesebb lett a fény én is távolodtam ebből a színes forgatagból a kijárat irányába.




Jó volt most kint lenni,nem volt sok,sem kevés,kiegyensúlyozottan tudtam fotózni,mondhatni "öröm fotózni" egész nap.Elégedett voltam,mert amit kiterveltem véghez is vittem,mellette jócskán figyelhettem érdekes pillanatokra is és kellemes volt a hangulat is kint.Sokat változott a Sziget,lehet rá mondani hogy más,nem az igazi.De abban biztos vagyok hogy ha jövőre kimegyek ugyanúgy fogok majd találni fotózni valót és lesz mi inspirál majd...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése