2010. július 9., péntek

10 július 09

Egy eléggé hosszú éjszaka után kellett elindulnunk a Balatonra,szinte csoda hogy képesek voltunk erőt venni magunkon és kimenni a Keletibe még délelőtt.Már régóta vártuk ezt a napot, így nem lehetett kérdéses hogy minél előbb elhagyjuk a poros,szmogos nagyvárost és lazítunk végre egy nagyot,még ha ez egy nap is lesz csak.



A vonatút gyorsan elment és kényelmes volt, nem voltak sokan, mint ahogy meglepően Zamárdi utcáin sem. Teljesen akadálymentesen jutottunk el a fesztivál kapujához, mintha egy átlagos balatoni nyári strandolásra mentünk volna.Bent sem voltak sokan, gondoltuk még a tegnapi buli fáradalmait pihenik sokan,a szokásos kora délutáni chill hangulat fogadott minket.



Az első fél óra kóválygással telt megnéztük mi hol van és persze elkezdtük a sörözgetést is. Ennek örömére gyorsan össze is lőttem egy Heinekenes sorozatot,nem volt nehéz dolgom hisz mindenhol ott világított a logó ezzel is hipnotizálva a szomjazókat:-) Mellesleg egy gyors árfelmérés után arra jutottunk hogy egy budapesti szórakozó helynél semmivel sem drágábbak az árak, és a minőség is kifogástalan volt.Drága, de kibírható,azt hittük jobban el lesznek szállva . Arról nem is beszélve hogy bármelyik pesti arab gyrosost lealázta az , amit itt ettem:-)



Késő délutánra már teljesen oldott volt a hangulat, el is felejtettük a reggeli nehézségeket:-) Strandoltunk Édesemmel, kezdtünk összeverődni az ismerősökkel és a kellemes Irsai rosé fröccs is elég jól adta az ívet a tűző napon.



Közben természetesen folyamatosan kattogott a zár,hisz konkrét sorozat ötlettel érkeztem ide ami körülbelül abból állt hogy jól érzem magam és próbálok inkább azokra a pillanatokra, hangulatokra, formákra és színekre koncentrálni ami eddig a fotóriporteri beidegződéseim miatt elkerülték a figyelmem.Az érzéseimre hagyatkoztam nem pedig a látványkép ingerületeimre.Persze ha olyan volt meglőttem a kihagyhatatlan pillanatot ahogy az riporteresen kell:-)Hajnalban lefekvés előtt még összepakoltam mindent, az idei felszerelés egy Konica Minolta 7D, a 17-35mm , a 70-210-es és persze a fix 50-es volt.Soha nem vittem még fesztiválra digit, mindig féltettem és eddig úgy gondoltam hogy a film adja vissza leginkább egy ilyen esemény hangulatát.Ráadásul akkora veszteség sem ér egy SLR vázzal mint mondjuk ha a 7D-vel történne valami. De mivel az ötletem a "tudatos" véletlenszerűségen alapult ezért mindenképpen fontos volt hogy vissza tudjam nézni a képeim és még helyszínen lereagálni ha esetleg értelme nincs egy részleten erőlködni, illetve a színei nem elég hangsúlyosak, érdekesek. Hála istennek minden tökéletesen le lett szervezve fent nekünk hisz gyönyörű fényeink voltak órákon keresztül amíg a nap le nem bukott a Tihanyi félsziget mögött.Felejthetetlen élmény volt, ez az egyik dolog ami miatt nagyon szeretem ezt a fesztivált.A nyugalom amit este felvált az őrület:-)





Miután letűnt a nap eljött az ideje az igazi szórakozásnak, bár a Chemical Brothers koncertje előtt már nem voltunk szomjasak:-)Fergeteges koncertet nyomtak,amit további sok ,már fogalmam sincs hol, milyen és kik által lemixelt bulik követtek.Majd arra lettünk figyelmesek mikorra már hajnalodott, hogy az egész estét az MR2 sátoránál töltöttük és nyomtuk a minimál-duckface-t:-)Itt a véletlenszerűség már abszolult nem volt tudatos,de azért igyekeztem az éjszaka folyamán is a hangulatokra és a színekre figyelni,és azokból nem volt hiány.Sajnos a gépemnek komoly technikai korlátai vannak de azért a fix 50-el lehetett fotózni.





Aztán jött a reggel,a kitartóbbak még buliztak a gyönyörű színek pedig újra visszajöttek,bár hamar forróságba ment át a kezdeti finom napfény.A csomag megörzőben várt a cuccunk ahol már korábban napközben letettem a Pentacont is.Nem éreztem most annyira a 6x6-ot,így egyetlen egy képet készítettem csak,de az is elég komolytalanság lett.Először egy portré sorozatot terveztem de mára eléggé felhígult a BS közönsége és nehezen találtam jó portré arcokat,többnyire csak csinibabák és menő srácok rohangáltak,akikre nem szívesen pazaroltam volna a drága filmet:-)



Mindösszesen elégedett vagyok a terméssel.Azzal,hogy nem kellett görcsösen akarnom a képeket,hanem maguktól,érzésből jöttek folyamatosan.Sok képre rá lehetne mondani hogy más kapásból törölné,de úgy érzem hogy attól hogy hagytam magam"bénázni" , kevésbé odafigyelni a technikára segített abban hogy más hangulatban mutassam be a fesztivált. Talán ettől lesznek személyesebbek a képeim...Így amit terveztem,eltekintve a KF portré sorozattól igazából elkészítettem,remélem tetszett nektek is a képes beszámoló róla,a válogatott sorozatra pedig majd vissza térek később.Esetleg segíthetnétek ha van ötletetek 10 képre egymás mellett:-)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon hangulatos beszámoló lett, a starndolósak különösen nagyon ötletes, jó megközelítések! ( Nemrég együtt utaztunk a 4-6 os villamoson, de nem akartalak benneteket zavarni azon a rövid szakaszon. :) )

    VálaszTörlés
  2. jó képek, nekem megjött tőlük a kedvem a fesztiválozáshoz :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Gyöngyi és mérges vagyok mert nem szólítottál le minket:-)

    Lesz még alkalmad Zsófi,elvileg a nyár felénél tartunk:-)Köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. No majd akkor legközelebb, ha nincs ellenedre, mert úgy látszik lépten-nyomon "beléd botlok" :))
    Legutóbb csütörtökön láttalak a Király u.-ban a török előtt, de akkor meg kocsiban ültem többekkel utasként, így nem volt rá lehetőségem, de amúgy is elég gondterheltnek tüntél, valamin nagyon törted a fejed.:)
    De úgy látszik az "ami késik az nem múlik" mondás igaz, s bár nem sikerült a Fotós haveros csepeli túrára se elmennem, azért előbb-utóbb majd csak összejön ez. ;)

    VálaszTörlés