2009. augusztus 3., hétfő

09 augusztus 3

Nem siettünk a keléssel annyira,így délelőtt érkeztünk Helsinkibe,gondoltuk lesz majd komp bőven,egy gyors városnézés után indulhatunk is Észtországba.Tévedtünk.Minden esetre sikerült 60 euro-val olcsóbban megvennünk a jegyünket visszafelére a Vikingline társaságnál,így a zuhanyzóban bujkálás is elmaradhatott:-)Pofátlan magyar módjára leparkoltunk közvetlenül a kikötőben egy helyen ahol nem tudtuk konkrétan maradhatunk e,de kutya sem figyelt ránk,a rendőrök is a tőlünk kb 200 méterre történt tűzesetnél sürögtek-forogtak.Nem tettünk nagy sétákat,csak a közeli érdekesnek tűnő helyeket néztük meg.






Ajándék vásárlás,nézelődés,ebből állt a napunk.Én persze fotózgattam a nyüzsgő kikötőben és annak piacán.Megismerkedtem egy itt élő amerikai fotóssal,aki a képeit árulta,teljesen kész voltak az analóg szettemtől,fényképezkedtek a Pentaconommal és a Zeiss boxommal:-)Belekóstoltunk a helyi ízekbe is a piacon,én többnyire mindenhol a világban ilyen helyeken kajálok,olcsó és finom.Egyébként minden nagyon drága volt,kétszer meggondolta az ember mielőtt megvett valamit.Aztán visszamentünk a lakókocsiba netezni kicsit,az eső is eleredt,így a városnézés is félbeszakadt kis időre.




Később útra keltünk újra egy közeli templomhoz,ahonnan gyönyörű kilátás tárult elénk a városra.A komp indulásáig még volt időnk,én vissza is mentem a piacra,amit addigra le is bontottak,viszont a gyönyörű lapos késő délutáni fények mellett akadt téma bőven.




Érdekes hely Helsinki.Abszolult nem gondolná az ember hogy egy fővárosban van.Szellős nagy terek és alacsony házak jellemzik,visszafogott építészeti stílus,nyugalom.Az emberek nem rohannak,nem habzik a szájuk az idegtől,forgalmi dugót sem láttam,igaz többnyire itt bicajjal járnak a helyiek.Kellemes város,több pénz és idő kellett volna ide...





Aztán eljött az indulás ideje,mi szépen kivártuk a sorunkat a komp előtt,és felmentünk a terasz részre hogy végignézzük a gyönyörű naplementét és utolsó pillantást vessünk erre a csodálatos országra.






Viszlát Finnország!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése