2009. május 19., kedd

09 május 19

A mai nap mottója lehetne akár:"No pikcsőr plíz!!"Nem csak azért mert ezen a kockán kívül nem is fotóztam mást,hanem azért is mert életemben először kitöröltettek velem egy képet amit csináltam.Kummer Jani cimborámmal indultunk neki az Akácfa utcának,hogy a Corvin tetőn igyunk egy sört erre a rekkenő nyári hőségre való tekintettel,mikor megláttam négy muszlim nőt egy sárga fal előtt.Azonnal akcióba lendültem,nem is volt szándékomban titkolni hogy fotózni szeretnék.Bár utólag belegondolva lehet jobb lett volna nyakból tüzelni,az asszonyok mikor megláttak a géppel az arcomon fejvesztve rohantak szerteszét,fordultak a fal felé,majd erősen kérdőre vontak,mit is csinálok én itt,minek,kinek fotózom és azonnal töröljem ki a képeket.Megmutattam nekik azt a 2 képet amit lőttem és próbáltam nekik elmagyarázni hogy semmi hátsó szándékom nincs velük,nem is voltak olyanok a fotók, hogy abból a képen szereplőknek valami hátrányuk származna,egy egyszerű élethelyzet volt,ennyi.Miután láttam hogy ezzel nem megyek semmire megtettem,ahogy kívánták,bár már a törlés pillanatában tudtam hogy mikor hazajövök azonnal visszahozom őket a kártyámról egy erre alkalmas programmal.Nem lett egy nagy szám a kép,mégis nagyon tanulságos lehet akár.Én általában tiszteletben tartom mások kérését,mégis kicsit abszurdnak érzem hogy egy ilyen ártalmatlan hétköznapi pillanatot megörökítve ilyen módon kérdőre lettem vonva.Vajon a felettük pásztázó ipari kamera szalagját is kihúzatják nap mint nap?Mi értelme van ily módon az utcára lépni,hisz minden lépésünk rögzítve és figyelve van a belvárosban,egy ügyesebb szájról olvasó szakember még azt is megtudhatja a felvételeket végignézve miről beszélgetek éppen.Személyiségi jogok,a Nagy Testvér világában,ugyan már......


7 megjegyzés:

  1. hehe cseles vagy, jó dolog lehet ez a program:)
    ki tudja mi bajuk volt a fényképezőgéppel...lehet h elszöktek otthonról egy igazi csajos bulira és attól féltek h a férjeik küldtek téged utánuk vagy hogy majd megtalálják őket a neten...vagy csak simán nem szeretnek fotózkodni...rövid partyfotós pályafutásom során hajjaj hányszor volt h kitöröltettek egy két képet pedig semmi kompromitáló nem volt rajtuk

    VálaszTörlés
  2. Én mindig azt vallom hogy aki nem akarja hogy lássák,vagy hogy megmaradjon az utókornak az maradjon otthon szépen.

    Jah a program:-)

    www.pcinspector.de/Sites/file_recovery

    VálaszTörlés
  3. Szerintem ezen nem kéne fennakadnod. Más kultúra és felfogás. Amúgy pedig ennyit tiszteletben lehet tartani, ha egyszer ennyire nem akarják, hogy fotózd őket.

    VálaszTörlés
  4. Nem akadtam fent,csak nem értem.Ha én egy idegen kultúrában élem az életem vagy netán turistaként vagyok jelen alkalmazkodom az ottani viszonyokhoz.Ez Magyarország nem a Közel-Kelet

    VálaszTörlés
  5. lehet hogy vallasi megfontolas all emogott... nem veletlenul hordanak csadort es miegymast. :)
    jogilag persze a kozteruleten fotozas semmi kovetkezmennyel nem jarhat tudtommal. aze' persze jobb neha kerulni a balhet :D

    VálaszTörlés
  6. Az "itteni viszonyok" szerint, a képen szereplő személy személyes hozzájárulása nélkül nem teheted közé a fotóját és ehhez elég ha ráutaló magatartást végez, tehát tiltakozik!!! De ha publikálod, vagy egy újság közzéteszi és végül kiderül, hogy nem adott rá engedélyt, ebben az esetben úgy gondolom ez teljes mértékig kiderült, komoly büntetést is kaphatsz és arról ne is beszéljünk, ha komolyabb lapnál teszed... Úgyhogy csak óvatosan!!! Nem árt a sajtójogba kicsit belenézni.

    VálaszTörlés
  7. Ebben igazad van,le is szedem a képet.

    VálaszTörlés