2012. február 19., vasárnap

12 február 19


Népszámlálás 2011

(Pesterzsébet)


Ezt a sorozatot tavaly októberben készítettem és néhány képet láthattatok is már, mivel a Sajtófotó 2011-re is összeállítottam belőle egy képriportot Ide Tartozunk! címmel. A Népszámlálás 2011 a tavalyi év legfontosabb eseménye volt a közigazgatásban. Ezt én is felismertem és már mikor elkezdődtek a híradások róla, megpróbáltam valahogy leszervezni hogy elkísérhessek egy számlálóbiztost és lefotózhassam munka közben. Először az volt az ötletem hogy egy budapesti anyagot fogok összeállítani, ahol megpróbálok majd több népszámlálóval több társadalmi réteghez bejutni és lefotózni az ott látottakat. Teszem azt a 8.kerülettől a Rózsadombig. Mivel elég későn eszméltem sajnos ez a tervem nem sikerült, és ezt a kényes témát nehezen tudtam volna megvalósítani a személyiségi jogok és az emberek zárkózottsága miatt. Viszont sikerült megismerkednem az Ide Tartozunk! Roma Kampány vezetőivel akik készségesen segítettek nekem az utolsó pillanatokban is hogy elkísérhessem számláló biztosaikat. Mivel ők azon munkálkodtak hogy a válaszadások során minél több roma ember vallja be nemzetiségét így adott volt hogy a sorozatom cigány családokat fog bemutatni. Az első alkalommal Budapest legnépesebb cigány közösségét látogattam meg Pesterzsébeten Czirok Péterrel és Molnár Rozáliával, akik segítségét nem tudom elégszer megköszönni. A lenti képek az első fotózás alkalmával készültek, ahol mindenki nagyon kedvesen fogadott minket így nem okozott nehézséget hogy idegenként fotózzak és hogy beengedjenek otthonaikba ezek az emberek. Ha a sorozat nem is ért el sikereket mindenképpen tanulságos délután volt számomra és remélem a képanyag a kampány hasznára is válik majd a jövőben.






















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése