2010. december 12., vasárnap

10 december 12

Már egy ideje szelektálgatok, gyűjtögetem az elmúlt év munkáit és próbálom sorozatokba rendezni a SajtóFotó2010-re.Idén nem jött össze annyi témám amiből össze lehetne állítani egy érdekes esszét, de amim van azt mindenképpen indítani akarok a versenyen. Így voltam a lomisokkal is. Ezt a témát már 2 éve fotózom, idén több alkalommal is kimentem, így volt sok kép amiből válogatni tudtam.Első ránézésre egy 56 képes massza volt az egész amiből aztán egy 30 képes szűkítés született .Most pusztán esztétikai szempontokat vettem figyelembe, van e valami ami tetszik a képben vagy sem, nem próbáltam láncra fűzni a fotókat. Még akkor sem mikor az itt látható 18 képszámra redukáltam ezt a 30 fotót, amikben már tényleg csak azok a fotók vannak amik nekem leginkább tetszettek vagy el tudtam volna képzelni egy sorozat részeként.





Aztán hosszas toldozgatás-foltozgatás után erre a 10 képre esett a választásom.Ilyenkor mindig próbálok egy sorrendet,szisztémát kitalálni,hogy mutatnak jól a képek egymás mellett és hogy jó folyamatosan végignézi egymás után őket.Ez esetben először gondolkodtam konkrétabb portré-ember ábrázolás sorozaton illetve ilyen képek beszúrását a végső képhalmazba. Aztán észrevettem hogy kevesebb szemkontaktus nélkül több jó kép van a 18-ban, amik érdekesebb nézőpontokból mutatják be milyen is egy ilyen nap az utcán, mi megy végbe ilyenkor a városban.Próbáltam a változatosságot is figyelembe venni, hogy a lomi hierarchia minden képviselője bemutatásra kerüljön, minél választékosabb legyen a társadalmi paletta a képeken. Végül azt a szisztémát találtam ki a képek egymás után rendezésére, hogy kezdve egy nagyobb látószögű életképpel, váltok egy érdekesebb, szűkebb kivágású részletre. Valahogy így állt össze ez a sor, amire végül gondoltam hogy indítok. Ez esetben nem terveztem hogy újra kidolgozom a képeket hisz anno mind ugyan azt az effektet kapták és szerintem illik is a képek tónus és színvilága egymáshoz. A kérdés hogy a képek is passzolnak-e eléggé hogy egy jó sorozattá álljanak össze. Szerintetek?:-)







Lomisok

Budapest

2009-2010

Konica Minolta 7D+MAF 17-35mm+MAF50mm


3 megjegyzés:

  1. jo erosre osszeraktad, bejon. :)

    talan egyedul az ff log ki a sorbol, a tobbi jol tukrozi a stilusodat..

    VálaszTörlés
  2. Hmm,azon is gondolkodtam erősen hogy belerakjam...

    Ádám a felső halmaz kiesett,az alsó lesz a végleges(vagy nem:-) sorozat:-)

    Köszik

    VálaszTörlés