2010. február 15., hétfő

10 február 15

Tegnap végre eljött az idei első forgatási napom,Mohácsra mentünk a busójárásra.Vártam már nagyon,tavaly is voltam, szeretem ezt a jó hangulatú karnevált.Elég kalandos volt az odaút,már eleve a kelés is meredek volt,04:20,pffff:-)Ez még semmi,Dunaföldvárnál az öreg mikrobuszunk bemondta az unalmast,így az autómentő vitt le minket Mohácsra,a kocsi meg maradt ott ahol utolsókat szusszant.Elég tetemes késést sikerült összeszednünk,így már előre tudtuk hogy rohanós napunk lesz az igen feszes forgatókönyv mellett.Az első helyszínünk Élő József maszkfaragó mester műhelye volt,szeretem az ilyen mester embereket,bár az időhiány miatt sajnos nem sikerült annyira kiélnem magam.



Innen a főtérre mentünk ahol már javában szólt a zene és ropták a táncot.A déli országrészre jellemző Macskajaj féle szerb-bunyevác zene jó hangulati aláfestés volt az álmos reggelhez.Elkezdtek szálingózni az emberek,a téren is sokan bekapcsolódtak a táncba,egyre több kóbor busó is megjelent az utcákon.




Innen tovább indultunk a Vidák busó csoporthoz hogy megleshessük a készülődésüket a felvonulásra.Számomra ez a rész volt a nap fénypontja,gyönyörű fényeink voltak,igazi autentikus környezetben élhettem ki fotóriporteri ambícióim,végre önfeledten dolgozhattam abban a stílusban amit legjobban szeretek.Nagyon bejött ez a kavalkád,remek volt a hangulat és a paprikapálinka is csípet rendesen:-)Az emberek kedvesek voltak,vidámak,készültek a felvonulásra miközben fotósok és forgató csoportok hada vegyült el egyre nagyobb számban köztük.Éppen ezért is volt nehéz egyedi képeket,nézőpontokat keresni.Mindig figyelem hogyan dolgoznak más fotósok, mégsem érzek soha késztetést meglőni mások ötleteit.Sajnos sokan nem így gondolják és sorra vettem észre hogy miután befejeztem valamit egy-egy kolléga megnézi magának az ötletem,biztos ami biztos.Há' milyen dolog ez???!!!!










Miután kellően beöltözött és bepálinkázott a társaság elindultak a busók hogy kedvükre riogassák a helyieket,az ide özönlött látogató sereget és természetesen a telet.Utóbbit korábban is megtehették volna,jöhetne már a tavasz:-)A város utcáit járva a Koló téren találkoztak a busó csoportok majd közösen a város főterére vonultak.Hatalmas tömeg volt kíváncsi rájuk,így fotózni sem volt egyszerű,felpörögtek az események és vele az adrenalin szintem is az egekben volt, imádom az ilyen tömegrendezvényeket.Ügyet se vetni a rendezők intelmeinek hogy maradjak kordonon kívül, beállni a turisták képeibe, nagy fekete masinával a nyakban kamu sajtósként felmenni a színpadra,ilyenkor mindent szabad:-)







A felvonulás végén a hagyományok szerint egy koporsót engednek a Dunába,ezzel úsztatva tova a telet.Ez idén is megtörtént a révben,sajnos a kompra nem sikerült felverekednem magam.Innen egy finom sült kolbász után visszamentünk a főtérre,ahol addigra már meggyújtották a máglyát is.Hosszú nap volt ez,régen ugráltam ennyit folyamatosan és régen lőttem el ennyi képet egyszerre,remélem ez a jövőben is így lesz.El is fáradtam rendesen,bár aki elolvassa és végignézi ezt a sok képet hasonlóan fog érezni szerintem:-)





8 megjegyzés:

  1. na végre!
    hiányoltam már tőled az efféle sorozatot!
    lekötött és nagyon tetszett!
    :)

    VálaszTörlés
  2. Már én is magamtól:-)Örülök hogy tetszett.

    VálaszTörlés
  3. nekem is nagyon tetszett a sorozatod. főleg azért, mert mi is kinn voltunk idén (csak mi az "ismétlésen", hétköznap) és kíváncsi voltam Te hogy láttad, mit alkottál. szerintem nagyon jól oldottad meg a feladatot. hangulatos, izgalmas, egyedi képek születtek. hamarosan majd én is teszek fel a blogomra fotókat, hogy én mit és hogyan láttam. örömmel látlak. :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Péter a véleményt.Mindenképpen megnézem majd a fotóid,kíváncsi vagyok én is:-)

    VálaszTörlés
  5. Én is fontolgattam hogy elmegyek, de idén sem jött össze.
    Azért már éledezel.:)
    Nagyon jól sikerült képek vannak itt. Látom az ablakokat sem hagytad ki.

    VálaszTörlés
  6. énisénis teszek fel :)
    nagyon klassz sorozat, persze most minket méginkább megfog, hogy élményünk is van róla :)

    VálaszTörlés
  7. Én ezentúl minden évben itt leszek,hiába ugyan az a menete az eseménynek,ez a busójárás egyre jobb:-)

    Köszönöm Ildikó

    Várom már más képeit,szeretem végignézni más hogy látja amit megörökítek:-)

    Köszönöm juice

    VálaszTörlés
  8. feltettem a busós képeim: http://nematartomany.blogspot.com/2010/02/busojaras-2010.html

    és ha gondolod, a www.busójárás.hu (ékezetes domain!!!) oldal készítője szívesen fogad képeket a honlapjára. vedd fel vele a kapcsolatot (nekem csak a vendégkönyvön keresztül sikerült írnom, mert az üzenetküldés nem működik).

    VálaszTörlés