2009. július 8., szerda

09 július 8

"A hírmondók lelkes serege Sümeg várába látogatott vala eme napon.Bolondos nap vala ez,eső veré a földet majdnem az egész napon,majdan délután eljövé isten kegyelméből a csodálatos napsütés."

A mai napunk tényleg olyan volt mintha a középkorba utaztunk volna vissza.Nemcsak a Sümeget körülvevő régi idők hangulata miatt,hanem amilyen emberi értékeket itt tapasztaltunk is a múlt századokat idézte számunkra.Példátlan az az erőfeszítés,amivel Papp Imre és családja oltalmába vette ezt a 20 éve még romos várat és helyreállította azt, és ezzel regionális turisztikai központtá avatta ezt a várost.Azóta egy komplex birodalom épült itt,szállodával,lovagi arénával,föld alatti kifutóval,múzeumokkal és természetesen a Sümegi várral.A család szíves vendéglátása és vezetése mellett volt lehetőségünk bemutatni ezt a Magyarországon egyedülálló helyet,és amit itt tapasztaltunk bizony tanítani kellene...

Mivel egész délelőtt esett,az időnk legnagyobb részét zárt térben töltöttük.Így került figyelmünk középpontjába a lovagi játékokban szereplő lovak istállója is.

A borús idő továbbra is kitartott,de shownak mennie kell,így végigkövethettük a kora délutáni lovagi játékokat is.Igazi látványos bemutató korhű ruházatokkal,fegyverekkel,szokásokkal,nagyon élvezetem a bemutatót.Kicsit bántam hogy nem sütött a nap,de azért próbáltam kihozni a legjobbat az adott körülményekből,bár tudtam hogy az esti előadáson megismételhetem,reménykedtem a jobb időben.

Imáim meghalgatásra kerültek,ugyanis mire elindultunk fel a várba már szakadoztak a felhők és mire felértünk ragyogott a nap.Sok érdekességgel találkoztunk odafent,a család szépen helyreállította a romos várat,ami színháznak,gyerekek nyári táborának is otthont ad.Egy igazi kultúrális központ funkcióját tölti ki,ahol Zoli tanár úr idegenvezetésében rengeteget megtudhattunk a város és a vár történelméről.

Már elkezdődött a késő délutáni előadás is mire visszaértünk a várból.Ez egy sokkal látványossabb összetettebb lovagi játék volt és természetesen fotós szempontból is előnyösebb volt a ragyogó napsütésben dolgozni.Sok lehetőségem nem maradt mint ellenfényben fotózni végig,több német turista is jelezte hogy jobb lenne ha elhúznék a kilátásból,így az aréna szélére szorultam,ahol szembe tűzött a Nap.Visszanézve a képeket cseppett sem bánom ,és mivel korábban már megvolt a kötelező képi bemutatása a játéknak, szabadon kisérletezgethettem.

Kevés olyan hely van kis hazánkban ami ilyen hatással volt rám mint Sümeg.Az az eltökéltség és kitartás ami e kis város felvirágoztatásába fektettek lenyűgöző,és elismerésre méltó.És mivel a Papp család szíves vendéglátásáról biztosított minket a jövőben is,biztos hogy visszatérek még ide.

1. akkor hajrá sümeg!
    én a sümegi borospincékről hallottam csupa jót :)
    a fenti lovardás kis sorozat igenfasza!

2. lacus:meló volt,nem pince vizit:-)

boba:már vártam hogy írj:-)

Köszik!

3. akkor ma várhatom én is,hogy jöttök vörösvárra szórakoztatni?:D ;)

4. Ha ma nem is de a közeljövőben biztosan:-)