2009. május 3., vasárnap

09 május 3

Mesébe illő szerencse sorozatom ma tovább folytatódott.Egész nap szüttyögtem hogy elinduljak a városba elintézni néhány dolgot,szokásomhoz híven többször nekilendültem és vissza is jöttem valami itthon felejtett dologért.Na mindegy is,mert a sors időzítése tökéletes volt,hogy még az Akácfa utcában összefussak egy nagyon rég nem látott ismerősömmel.Stark Attilával már kb 10 éve nem találkoztam,pedig egy városból származunk Bajáról.Tudtam róla régen is hogy egy tehetséges grafikus,és azt is hogy mostanra egy ismert kortárs alkotó vált belőle.Szóval elkezdtünk beszélgetni és kiderült hogy pár házzal tőlem van a műterme,ráadásul egy olyan rom épületben,amit már kb mióta az utcában lakom kinéztem magamnak,csak bejutni nem tudtam.Eddig...



Lehet kissé hirtelen voltam,de azonnal elkértem a telefon számát és fél óra elteltével már teljes menetfelszerelésben hívtam is a ház elől,kíváncsian,fotókra éhesen.Nem csalódtam,az épület és maga a környezet ámulatba ejtett.Évtizedek óta nem lakhatnak már ebben az igen megviselt állapotban lévő belvárosi gangos házban.Régi álmom volt már egy ilyen épületbe beszabadulni,ráadásul ezzel a kis kommunával,aki itt tevékenykedik,szinte álomszerűen teljesült is mindez.Az épületben többen is dolgoznak,művészek,műszerészek,mindenféle emberek.Ezeket a képeket pl a szomszéd szobában készítettem,ahol bicikli alkatrészekből készítenek bútorokat,egyéb használati tárgyakat.




Attila műterme enyhén szólva is felújítandó.Szinte nem is csinált mást csak pakolászott,habár elég sok minden itt volt már ami az alkotáshoz szükséges.Végignézve a többi helyet,messze a legjobb választás volt ez a házrész.




És a végén essen néhány szó az emberről is.Furcsa volt,egyre inkább kezd eluralkodni rajtam az a rutin,ha valakiről szeretnék egy portré sorozatot készíteni,az első alkalommal nem fotózom őt,inkább felmérem a környezetét és arról készítek képeket.Most is így történt,és azt is észrevettem hogy Attilát bemutatni nem is lesz olyan egyszerű,mert nem az a tipikus pózer srác,mintha nem szeretné annyira ha fotózzák.Pont ezért is lesz kihívás számomra a következő alkalom mikor találkozunk,mert nagyon észrevétlennek kell legyek,hogy hiteles képet tudjak majd festeni róla.Talán ha ő is fest majd,ez könnyebb lesz...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése