2009. április 7., kedd

09 április 7

A mai bejegyzésem címszava az igazság és az igazságtalanság.Nem véletlen választottam ezt a témát,tegnap megnéztem egy filmet,lehengerlő hatással volt rám.A Hurrikán című filmről van szó,Denzel Washington főszereplésével.Nagyon rég érintett meg ennyire film,ennyi érték,gondolat és mondanivaló ritkán szorul egy Hollywood-i produkcióba.Miután végignéztem még mindig a filmkockák peregtek a szemem előtt,nehezen aludtam el,azon gondolkodtam hogy ezt az érzést hogyan is tudnám képbe önteni,vagy esetleg sikerült e már megtennem ezt az eddigiekben.Sok igazságtalanságot és igazságot tapasztaltam már az életem során,vékony a vonal e két szó között,erre a film is tanúbizonyosságot ad.Vajon meg tudja e itélni a fotós e két szó erejét,miközben dolgozik,miközben embereket,sorsokat ismer meg?Vajon meg tudja e mutatni ezt képeivel másoknak?Vajon meg kell e mutania mindezt ebben az érzéketlen világban?Nehéz feladat ez mert ami az egyik félnek az igazság,a másiknak pont az ellenkezője.Példát véve eddigi élményeimből egy vonat utat tudnék felidézni Budapestről Szegedre,mikor egyedül utaztam a kora reggeli órákban évekkel ezelőtt.Beült hozzám egy roma család,Szegedre tartottak szintén.Mikor megláttam ezt az ablakon kifelé bámuló kislányt még nem tudhattam a család kálváriáját,a Csillag börtönbe mentek látogásra.Soha nem tudtam volna meg mindezt ha csendben végig utaztam volna velük,de a fotó megnyitotta a kapukat.Vajon miért ülhet börtönben a kislány rokona,vajon igazságot szolgáltattak,vajon igazságos ez egy gyermeknek hogy elzárnak a világtól egy számára fontos embert?Vajon mi az igazság?Talán a képek elmesélik:




2 megjegyzés:

  1. És nem kérdezted meg hogy miért is...?

    VálaszTörlés
  2. Fura helyzet volt,örültem hogy megengedte a kislány anyukája hogy fotózzam a lányt.Mondjuk később már volt annyira oldott a helyzet hogy akár rá is kérdezhettem volna,de nem akartam.Megvan a címük,küldtem nekik papírképeket,akár utána is járhatnék...

    VálaszTörlés